Frust. Nervous. Cuak. Menyesal. Nangis. Nangis dan Nangis.

Hi assalamulaikum. 22 december yg lebih dikenali hari khamis dan jugaa semalam ialah hari yang mengerunkann bagi setiap pelajar yang berusia 15 tahun * berita harian * haha. sehari sebelum result keluuar mmg dah cuak habis. tengok news feed jee cite pasal result. daaammmn korng diam boleh tak? haiiih cuak lah. ada yang cakap dorg tak boleh tidur malam tuu tp aku tidur kemain lagiii lenaa tak pikir apa dah. hahah. before tidur adalah berangan pasal result XD hehe dandan pulaaak mimpi indah datanggg. aku mimpi dapat 5A. bangunn pagii dapat text dari min "wehh apahal aku cuak semacam nii? hatoiyaiiii" aku baca tak rasa apa. nak reply takde kredit then min call, cite dkt dia pasal mimpi indah nii. gilaa bersyukurr, time tuu sangat lah berharap  result aku sama mcm mimpi tuu. hmm pukul 10 sampai sekolah. pukul 11 baruu start umum yg mana dapat straight A. sampai situu aku teringat result kakak akuu, ingat mak bapak akuu terus meleleh air mataa. first first takde ah over mana. sampai dkt KAB makinn teruk air matanya. habiss jee cikgu umum straight A. turn kitaorg pulaak kene beratur dkt meja kelas masing masing. aku menangis dpn cikgu, cikgu tanya "Kenapa nangis?" aku hanya mampu tersenyum. amik result terus keluar dewan sorg sorg. tengokk teruk sgt lg banjir mata akuu. sampai tersedu sedu. tengok math A terus call kaklong. masuk dewan jumpa ibu. ibu menangisss!!! jangan lah ibuuuu. ibu menangis gembiraaa ke? kecewa? maafkan angahh ibu. salah angah jugaak sbb angah tak berusahaa. insyaAllah dgn azam tahun baruu spm nanti angah akan buat ibu bangga. amin amin. intann sayang, stop menangis k *monolog* lepas amik result terus balikk, jalan jalan cari beg sekolah. semua org pandang akuu pelik jee sbb pakai baju sekolah --' ok ok ok, sapa yang dapat result gempak congrats!! korang pandaii. aku nak jadi mcm korgg. usaha tan usaha! then sapa yang dapat result tidak memuaskan mcm akuu, form 4 nanti usaha lebih tauu, focus sekalii. spm nak dkt dahh. walapun 2 tahun lagii. korang kene start awal awal. k ni nasihat untuk aku dan korangg. be strong k? jangan nangiss tannn. kbye :')

KATA-KATA SEMANGAT : 

"PMR tak kemana, SPM nanti belajar betul betul"
"We can't guarantee how we turn out as adults even we sucess now. so dont be sad and looking forward for ur future"
"Always remember, learn from ur mistake"
"Usaha betul betul. jangan ingat form4 masa untuk honeymoon"
"Tahun depan focus kene lebih!"
"SPM ADA LAGII JGN RISAU"
"Be strong"
"Bende yang lepas jangan dikenang"
"Intan, move forward don't look back"
"Tiada gunanya menyesal, tapi tak salah untuk menangis kerana gagal. mungkin itu satu titik permulaan untung berjaya suatu hari nanti. tiada satu pun hamba Allah yang berjaya tanpa menempuhi kegagalan terlebih dahulu"